Grøn madlavning

Økologiske rødbeder

MADAKTIVISME & Råvarebevidsthed

Den gode samtale starter i køkken, og vi skal ha’ os en alvorlig snak om vores fødevaresystem.

Vi skal spiiise !

På højskolen Grobund deltager eleverne aktivt i arbejdet med at få mad på bordet til dig selv og alle dine venner her.  Vi er sammen om maden. Sammen om at dyrke, sanke, skaffe, forarbejde, konservere og forædle den.

På højskolen Grobund tror vi på at den virkelige forandring kommer nedefra - fra køkkenet - det er jo der de gode samtale foregår. Vi skal spise lokalt - det vi selv har dyrket, vi skal møde lokale producenter og vi skal tage del i forædlingen af de gode råvarer. Vi skal samle mad i naturen omkring os og lære den at kende. Vi skal gå aktivistisk til værks og vise os selv og verden omkring os, alle de muligheder der er med det plantebaserede køkken. Vi vil bekæmpe madspild - og have en fest imens vi gør det.

Vi ses i køkkenet.

Underviser: Charlie Katniss Nygaard & Solveig Fries

Læs mere om undervisere her

IMG_7209_edited.jpg